RJA News Update #2. Nowy preview + narzędzia

Prace nad grą Robot Jet Action trwają. Dajemy Wam dzisiaj garść nowych informacji o tym co słychać u robocika i w naszym warsztacie, gdzie on powstaje.

Nowy film. Preview 2 – 2020.06.26

Sądząc po popularności poprzedniego filmu na YT, na to chyba czekacie najbardziej ;). Przedstawiamy to, co na dzień dzisiejszy, czyli 2020.06.26, już mamy gotowe. Muzyka jest w 99 procentach gotowa. Mamy kawałek tytułowy, jingle, 4 muzyczki w trakcie gry no i … 5 muzyczka do bosa! 😉 Widzieliście już poprzednio mapę światów. Grafika do świata pierwszego jest w zasadzie gotowa. Prace trwają nad światem 2 i 3. Przy czym tam, na ten moment, praktycznie nie dotknęliśmy level-design’u.

Nasze narzędzie do level-design’u

Projekt grafiki i leveli robimy od początku w płatnej wersji programu CharPad. (v2.7.2), która wspiera tryb ECM (ang. Enhanced background Color Mode). Przy okazji polecamy tę wersję. Ma sporo dodatkowych funkcji, a dodatkowo od niedawna klienci dostają nową wersję programu Sprite Pad do edycji sprajów, którą zresztą też używamy i polecamy. Ta płatna wersja Sprite Pad’a jest mega postępem względem poprzedniej darmowej wersji.

Rozmieszczenie przeciwników robione jest w kodzie. Jesteśmy w takim momencie, że w zasadzie w silniku gry możemy skonfigurować dowolny ruch naszych przeciwników. Programowanie tego jednak w kodzie, w assemblerze (ten fragment mam zakodowany częściowo w kick-asm i w kick-c), jest dość upierdliwe – żmudne i czasochłonne. Yugorin zapytał czy nie przydał by się do tego jakiś dedykowany edytor i jak by co to poprosi BroneCk’a z Samaru aby nam taki napisał. No i BroneCk napisał. Mamy edytor do rozmieszczania sprajtów na ekranie! Wow! Jeszcze większe Wow bo program działa na Windows, mac OS i Linux. Kto wie, może kiedyś uda nam się go gdzieś udostępnić. Wygląda to tak:

Jak to wygląda od środka?

Grę piszę w dużej mierze w języku Kick-C ze wstawkami w assemblerze. Jako edytora używam Sublime Text z plugin’em dla Kick Asm’a. Oczywiście cały proces wspieram wieloma skryptami shell’owymi i jakoś to się wszystko kręci. Nie wiem jednak co bym zrobił bez C64 Debugger’a. Niezastąpione narzędzie jeśli chodzi o wgląd w to co się dzieje w pamięci C64. Poniżej jeden z widoków na pamięć w C64 Debuggerze. Chcę pokazać Wam tzw. memory layout, czyli jak poszczególne ważne „bloki programu” są rozłożone w pamięci. Najważniejszy wniosek wynikający z tego obrazka: Mam jakieś 8 kilobajtów wolnego miejsca! I wiem jak je zagospodaruję 😉 Intro będzie na pewno. A zakończenie? Zobaczymy.

Carrion



Kategorie:Gry, Programming, Robot Jet Action

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

8 replies

  1. Sinusy też robisz edytorem by BroneCk ?

    Polubienie

  2. Sinusy są w tablicach w assemblerze (generowane kick assemblerem). BroneCk zrobił takie same w swoim programie i tam możemy je przypisywać do sprajtów

    Polubienie

  3. Rozumiem, że będzie dostępna wersja na kasecie?:)
    Jeśli tak, to ja się zapisujędo kolejki…

    Polubienie

  4. Hej świetny post, dzięki za smakowite szczegóły. Czy planujecie udostępnić narzędzia?
    Chętnie bym zobaczył nagranie z tworzenia grafiki, tilesetow i spritów, tym bardziej że gfx to twój konik Carrion.

    W oparciu o twój kurs KickC, przygotowałem mini projekt, z makefile: https://github.com/andrzejsliwa/c64_kickc, który pozwoli na pracę z dowolnym edytorem. (Testowałem go tylko na Macu). Dołożyłem do niego obsługę pełnej szerokości ekranu dla Spritów. Pod twoim wpływem sam się wziąłem za grę. Byłem mega sceptycznie nastawiony do KickC, ale twoje nagrania i moje boje udowodniły że kwestionować to można co najwyżej swoje zrozumienie Mapy Pamięci c64 ;). Mega narzędzie! Wkrótce zastanowię się jak używać structów by zrobić kod bardziej dynamiczny (data-driven, a nie hardcoded).

    Pozdro,
    Plum

    Polubienie

  5. Czy wersja na THE C64 MAXI bedzie ? 🙂 chetnie kupie 🙂

    Polubienie

  6. Hej Plum
    Narzędzia w głównej mierze są już dostępne. Szukaj Charpak. SpritePad i Kick Assembler oraz Sublime Text. MAmy jedno swoje narzędzie ktore pozostanie nasze bo do niczego innego w sumie się nie nada.

    Polubienie

  7. Będzie wersja cyfrowa do kupienia co oznacza że będzie można ją użyć na TheC64 Maxi.

    Polubienie

  8. Ok to czekam na info 🙂

    Polubienie