Sonic na C64!

Wow! Po prostu Wow! News trzymany w tajemnicy, ale na dniach pojawia się…

Z wielkim szokiem przeczytałem dzisiaj na CSDB o tym, że…

Na Commodore 64/128 wychodzi Sonic the Hedgehog!

Autorem wpisu jest MrSID więc zakładam, że to on maczał w tym palce, ale ostatecznie kto stoi za tym projektem przekonamy się lada chwila, jak pisze autor wątku.

Tłumacząc Googlem to co napisał MrSID na CSDB czytamy:

Z dumą ogłaszamy Sonic the Hedgehog dla Commodore 64/128 + REU (PAL i NTSC).

Jest to pierwsza gra, która została zaprojektowana wyłącznie dla REU, aby stworzyć szybką i płynną pełnoekranową wersję Sonic z niewielkimi kompromisami.

Ta gra jest bezpośrednim portem 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog SEGA Master System, z około 64 KB kodu ręcznie przetłumaczonego z architektury Z80 na 6502.

Gra zostanie udostępniona do bezpłatnego pobrania w nadchodzących tygodniach (dokładna data premiery zostanie podana).
Wymaga C64 lub C128 (w trybie C64), zgodnego REU o wielkości co najmniej 256 KB, kompatybilnego dysku (dostarczone zostaną obrazy .d64 i .d81) oraz dowolnego joysticka lub gamepada (nie są wymagane żadne dodatkowe przyciski). W systemie NTSC wysoce zalecany jest akcelerator procesora C128 lub inny.

Tymczasem oto zwiastun i kilka zrzutów ekranu:

Gra na rozszerzenie pamięci to rzadkość w świecie Commodore, ale w czasach Ultimate64 albo 1541Ultimate to raczej nie jest problem. Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę się doczekać.

No i czyżby „Blast Processing” nie był już potrzebny 😉

Carrion



Kategorie:Gry

Tagi: , , , ,

3 replies

  1. No po prostu szok niesamowita sprawa, czekam z nie cierpliwością

    Polubienie

  2. Zgadza się. Szok! Widziałem i czytałem już głosy że to lipa bo na REU itp itd, ale to wg mnie jest MEGA news. Ciekawe jak z prawami autorskimi i czy SEGA (będące nieco bardziej liberalna) zareaguje jak Nintendo na Super Mario na c64?

    Polubienie

  3. Kto wie jak to będzie, fakt jest taki że dzięki fantastycznemu u2+ będzie można zaszaleć 🙂

    Polubienie