Robot Jet Action. Pierwsza gra tworzona przez C64portal.pl

Niedawno opublikowaliśmy kurs programowania gry na Commodore 64. Kurs był bardzo dobrze przez Was przyjęty. Zachęciło nas to dzisiejszego ważnego dla nas ogłoszenia. Piszemy grę – na serio! 

rja2.jpg

Grę nazwaliśmy Robot Jet Action i już mamy świetną zabawę przy jej tworzeniu. A zaczęło się od ciekawości, czy da się użyć nowy język Kick C do napisania „czegoś sensownego”. Potem był krótki kurs, gdzie wspólnie z Wami poznawaliśmy możliwości języka, a potem już „poleciało”. Pomysł jetpack’a, postać robota, platformy, przeszkadzajki, to wszystko zaczęło układać się w ciekawą rozgrywkę. Chwilę poświęciliśmy na to, aby przetestować pomysł, popracować nad dynamiką, dodać przykładową grafikę i oto dzisiaj jest. Wczesna wersja gry Robot Jet Action.

No to nad czym pracujemy?

Chcemy zrobić grę w stylu Arcade. Coś z pogranicza BombJack’a i Manic Minera. Chcemy umieścić sporo plansz od łatwiejszych do trudniejszych. Zróżnicowani przeciwnicy i różne lokacje. Zresztą, zerknijcie na film, jak to teraz wygląda.

To co widzicie, to na prawdę wczesny etap rozwoju. Wszystkie elementy jak grafika, przeciwnicy, logo czy nawet nasz główny bohater, mogą się jeszcze zmienić. Jednak z grubsza, tak to mniej więcej chcemy, aby to wyglądało. Gra, w założeniu, ma mieścić się w jednym pliku (bez doczytywania).

Do projektu udało się zaprosić jednego z najlepszych obecnie muzyków na C64. Naszego rodaka Jammera. To co słyszycie, a słyszycie 2 z już 4 istniejących muzyczek, to właśnie jego dzieło. A będzie jeszcze kilka „smakowitych” kawałków.

Technikalia

Grę piszemy w Kick C, z dość sporą ilością wstawek w assemblerze. I tak już zostanie. Przy okazji może udowodnimy, że ten nowy język jest naprawdę fajną alternatywą dla tych, którzy nie chcą pisać tylko w assemblerze.
Sporo prac już teraz poświęciliśmy na testy ile plansz zmieścimy w pamięci. Z zastosowaną kompresją wynik jest niezły, ale dzisiaj jeszcze bez spoilerów – nie powiemy ile 😉

Grafika powstaje w genialnym narzędziu CharPad (link do wersji darmowej: https://csdb.dk/release/?id=176475). Używamy wersji płatnej, która od kilku dni idealnie wstrzeliła się w nasze wymagania. Mianowicie dodano w niej możliwość pracy w trybie graficznym ECM, czego wcześniej nie było. Tryb ECM (ang. Extended background Color Mode) to tryb znakowy wysokiej rozdzielczości (hires), gdzie do dyspozycji są 64 znaczki. Te znaczki mogą jednak dodatkowo używać 3 oddzielnych kolorów tła. To była taka nasza mała ambicja, bo z tego co wiemy gier w tym trybie nie było zbyt wiele. Obiekty ruchome, sprajty (ang. sprites) powstają w narzędziu Sprite Pad. Oba narzędzia pokazaliśmy w 4 odcinku serii o tworzeniu gry.

Co dalej?

Grę będziemy rozwijali w swoim tempie. Nie chcielibyśmy tutaj być jacyś hiper optymistyczni, ale development w Kick C działa dość sprawnie i kto wie może już niebawem kolejne preview. Generalnie prace na pewno będą trwały przez cały 2020 rok. Na pewno będziemy was regularnie informowali o postępach. Powstanie na pewno na naszym portalu dedykowana podstrona dla tej gry i tam znajdziecie wszystkie informacje. Zaglądajcie, bo to odpalimy już niebawem.
Na pewno zaplanujemy obszerną fazę testów. Chcemy zaprosić do niej Was – „zawodowych” retro graczy, abyście pokazali nam co jest dobre, co złe, a co totalnie bez sensu. Gra ma być grywalna!
Na razie nie snujemy jakichś wielkich planów wydawniczych. Chcemy po prostu zrobić grę, dobrze się bawić i przy okazji czegoś nauczyć. Jak to wyjdzie, czas pokaże. Trzymajcie kciuki i kibicujcie nam!

Carrion & Yugorin



Kategorie:Film, Gry, Programming, Robot Jet Action

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,

8 replies

  1. Wow, zapowiada się co najmniej nieźle!

  2. Super, trzymam kciuki! Powodzenia i nie słuchajcie żadnego marudzenia innych ludzi 🙂

  3. Ładne, keep going! 😀

  4. No wygląda świetnie.BRAWO!!!Tak trzymajcie 🙂

  5. Powodzenia Panowie 😉

  6. Fajna gierka, ostro jedziecie Panowie, powodzenia.

  7. Wyśmienita muzyka! Ale – dajcie ta grę tez w wersji C16/116/+4… Jeśli się da?