Piszemy grę na C64. Część 4 – Wczytujemy grafikę i robimy ogłoszenie.

Przed nami czwarta i ostatnia część tego cyklu. W dzisiejszym odcinku wczytamy grafikę przygotowaną w programie graficznym. Zrobimy animowane sprajty, a dla wytrwałych na końcu filmu, zdradzamy “tajemnicę”, co dalej z naszym projektem.

screen2.png

Kończymy (na ten moment) przygodę z C, a dokładniej z odmianą dla C64, czyli KickC. Kończymy albo i nie. Zachęcam do obejrzenia filmu do końca, gdzie pojawia się kilka spoiler’ów i zapowiadam dalsze plany co do projektu.

Tutaj pliki źródłowe do pobrania z dotychczasowym projektem KickC_Game:

Od strony technicznej, dzisiejszy odcinek to trochę rysowania, trochę kodowania. Najpierw rysuję w Charpad i Spritepad (linki do narzędzi poniżej), dwóch wspaniałych edytorach graficznych grafikę do gry, a potem pokazuję jak ją zaimportować do kodu w KickC. W paru miejscach mam z tym kłopoty, ale hej… uczymy się prawda? 😉 Ten odcinek to także moment podsumowań. Opowiadam o tym pod koniec filmu, ale najważniejsze z nich to:

  • fajna integracja Kick C z Kick Assemblerem
  • możliwość mieszania C i Asm
  • kompilator Kick C jest dość wolny, jednak cały czas jest w trakcie rozwoju. Czekamy na nowe wersje.

Linki do programów poniżej. Możecie pobrać w pełni funkcjonalne wersje darmowe i spróbować zrobić to co ja na filmie. Zapraszam

Aha…. w przyszłym tygodniu na portalu mamy dla was niezłego newsa związanego z tym projektem! Wpadajcie.

Carrion

 

Linki



Categories: Artykuły, Film, Gry

Tags: , , , , , , ,

3 replies

  1. Dzięki Carrion! Dobra robota! Faktycznie, zaawansowaną logikę lepiej jest pisać w C niż w asm. Do tego mieszanie z asm może dać porządne przyspieszenie.
    Nie sprawdzałem ale ponoć Rez używa w swojej bibliotece szybkiego mnożenia z tych źródeł:
    https://codebase64.org/doku.php?id=base:seriously_fast_multiplication
    Jeżeli tak to mnożenie w KickC byłoby bardzo szybkie, najszybsze jakie jest chyba możliwe na C64.
    Pozdrawiam,
    DKT
    PS. Nowa gra od Carrion’a, fiu fiu. BTW bardzo ładna kolorystyka i design (podglądnięte w zajawce) 🙂

  2. Myślę, że pomysł z prezentacją przydatnych narzędzi typu CharPad można by ciągnąć dalej, jako osobne krótkie filmiki.

Trackbacks

  1. Robot Jet Action. Pierwsza gra tworzona przez C64portal.pl – C64portal.pl

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: