Robot Jet Action

Intro

Życie płynęło miło i spokojnie w krainie gier retro. Pewnego dnia złe roboty z innych światów zaatakowały! Chcą skraść wszystkie klejnoty ze starych gier. Aby zachować wszystkie diamenty, monety, gwiazdki czy inne klejnoty ze starych gier ktoś musi ich ubiec i zebrać wszystkie przed nimi i ukryć. Bohaterem, który może tego dokonać jest miły mały Robot. Wyposażony w plecak odrzutowy jest na tyle szybki, że zbierze je wszystkie przed tymi złymi robotami.

Podążaj od planety do planety, od gry do gry i zachowaj wszystkie te klejnoty. Uważaj na przeszkody i nie przegrzej swojego odrzutowego plecaka.

Powodzenia w Twoim Robot Jet Action!

Współczesna gra na Commodore 64

Robot Jet Action to klasyczna platformowa gra w stylu Arcade na Commodore 64/128. Gra powstaje w ramach działalności portalu miłośników komputerów Commodore – C64portal.pl. W grze gracz kontroluje małym robotem za pomocą joystick’a. Przyciskiem Fire aktywując odżutowy plecak. Przytrzymując przycisk Fire gracz sprawia że Robot leci wyżej i wyżej. 

Gra ma grafikę w wysokiej rozdzielczości oraz dedykowaną ścieżkę dźwiękową, która idealnie współgra z akcją toczącą się na ekranie.

Autorzy

Pomysł, Design, Programowanie, Grafika:
Tomasz ‚Carrion’ Mielnik
Muzyka i efekty dźwiękowe:
Kamil ‚Jammer’ Wolnikowski

Najważniejsze cechy gry

  • 35 poziomów na pięciu planetach
  • Każda planeta nawiązuje do retro gry lub gier
  • Mapa pozwala wybrać planetę/grę, na której gracz chce rozpocząć rozgrywkę
  • Poziom z Boss-em na końcu każdej planety/świata
  • Gracz decyduje czy chce zebrać wszystkie przedmioty i być PERFECT czy jak najszybciej przejść do następnego poziomu
  • Dodatkowe życia, które można zebrać. Jedno dodatkowe życie w każdym świecie/planecie
  • Grafika wysokiej rozdzielczości (hi-res) C64 w rzadko stosowanym trybie graficznym ECM
  • Wspaniała dedykowana muzyka skomponowana przez jednego z najlepszych współczesnych kompozytorów działających na scenie C64
  • Animowane intro wprowadzające w klimat gry
  • … oraz animowane zakończenie gry gdy już uda się Graczowi przejść wszystkie poziomy
  • Działa na prawdziwym prawie 40-letnim Commodore 64/128 oraz na emulatorze
  • Kompatybilne także z SD2IEC, The C64 mini oraz The C64
Najnowszy filmu prezentujący intro i rozgrywkę

Podziękowania

Jako pomysłodawca i twórca gry chciałbym złożyć podziękowania dla:

  • Jammera za stworzenie genialnej muzyki i efektów dźwiękowych do gry. Mega profesjonalizm w każdym calu!
  • Jelcynka (z kanału „Jaskinia prawiczka„) za inspirację do rozpoczęcia prac nad grą
  • Twórcy kompilatora Kick C – Jespera. Bez tego genialnego kompilatora nie zaczął bym pracy
  • Twórców programów Charpad Pro i Spritepad Pro, bez których gra by nie powstała
  • Yugorin i SMOK (Stowarzyszenia Miłośników Oldschoolowych Komputerów) za pomoc w wystartowaniu z projektem i wsparcie w początkowej fazie developmentu
  • BroneCK/Samar – za stworzenie narzędzia, które przyspieszyło opisywanie poziomów
  • Twórców narzędzia Charpad Pro i SpritePad Pro, bez których nie było by możliwe stworzenie grafiki do gry
  • Slajerka/Samar za C64 Debugger
  • Tenchiego, WoJTa i Borsuka – za podjęcie się zadania testowania
  • Społeczności skupionej wokół C64portal.pl i kanału na Youtube oraz społeczności c64scene.pl – za pomysły i motywowanie mnie
  • Wszystkich Was!, którzy dobrym słowem czy to w komentarzach tu czy na innych stronach internetowych motywujecie mnie do pracy

Carrion