Ten materiał jest dodatkiem do czteroodcinkowej serii o programowaniu w języku KickC. Pokazywałem jak zacząć tworzyć grę dla C64. Tutaj zobaczcie jak można zastosować ten język, czyli odmianę C do pisania dla Commodore plus/4.

Pisząc grę na C64 przyszło mi do głowy a czemu by nie zastosować tego języka do pisania programów dla C+4? Przecież to taki sam procesor i assembler no i bardzo podobna architektura. Jeśli by dobrze ustawić zarządzanie pamięcią to dało by się automatycznie kompilować programy dla plus-czwórki.
No i okazuje się że się da. Kluczem jest tzw plik dla linkera. Nie jest to taki linker jak znamy np z kompilatorów GCC czy podobnych. Tutaj mowa jest o pliku wsadowym który Kick Assembler dostaje niejako od Kick C i używa do odpowiedniego zarządzanie blokami pamięci. Brzmi może enigmatycznie, ale jest raczej prostym zabiegiem, co zobaczycie w filmie.
Tutaj wklejam tylko krótki program, który piszę i uruchamiam w filmie. Możecie zgadnąć co robi, spróbować go skompilować, albo obejrzeć film na naszym kanale. Zapraszam.
#include <multiply.h>
#pragma link("linking.ld")
byte* SCREEN = $0c00;
byte* COLORRAM = $0800;
byte* BGCOLOR = $ff19;
byte* BORDERCOLOR= $ff15;
void main (){
*BGCOLOR = $0 ;
*BORDERCOLOR = $0;
for (word i=0; i<40*25 ; ++i){
SCREEN[i]=$a0;
}
for (byte j=0; j<8; j++){
for (byte i=0; i<16 ; i++){
word m=mul8u (40,j);
COLORRAM[m+i]=(j<<4)+i;
}
}
}
Carrion
Kategorie:Artykuły, C plus/4, Film, Programming
Mad Pascal już też tak umie 😉
https://atariage.com/forums/topic/240919-mad-pascal/?do=findComment&comment=4722335
PolubieniePolubienie