Piszemy grę na C64. Część #2 Sterujemy sprajtem

Kontynuujemy naszą zabawę w „retro game-dev”. Dzisiaj pokazujemy na ekranie ruchomego sprajta i poruszamy nim w lewo, i w prawo, i w górę… a w dół ciągnie nas grawitacja.

screen2.jpg

W dzisiejszym odcinku będzie trochę niezbędnej teorii. Spróbuję wytłumaczyć jak na Commodore C64 działają sprajty – czyli ruchome obiekty, np. nasz bohater w grze. Zakres tej „sesji programistycznej” jest, jak się wydaje mały, ale warto go dobrze wyłożyć, aby potem łatwiej budować swoje własne gry. Zakładam, że każdy słuchający/oglądający zacznie pisać swoją grę i niebawem dotknie nas zalew nowych produkcji. Oby 😉

Dzięki za dyskusję pod filmem na kanale. Wiele z tych cennych uwag postarałem się wdrożyć w tym odcinku. Cały czas zachęcamy do komunikowania się z nami czy tutaj na portalu, czy na kanale, czy na zaprzyjaźnionym forum http://c64scene.pl. Zapraszam.

Carrion

 



Kategorie:Film, Gry, Programming

Tagi: , , , , , , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: